Skargi i wnioski - BIP Bieszczadzki Park Narodowy
Skargi i wnioski
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Bieszczadzkim Parku Narodowym odbywa się według przepisów:
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Bieszczadzkiego Parku Narodowego ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez pracownika sekretariatu BdPN oraz przekazuje do Dyrektora BdPN celem rozpatrzenia sprawy.
Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organem zwierzchnim w stosunku do Dyrekcji Bieszczadzkiego Parku Narodowego jest Minister Klimatu i Środowiska, do którego skargi i wnioski można kierować:
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg, wniosków do Bieszczadzkiego Parku Narodowego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
b. sprostowania danych osobowych,
c. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
- listownie na adres: Bieszczadzki Park Narodowy, Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska
- osobiście, w sekretariacie Bieszczadzkiego Parku Narodowego, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30-15:30
- drogą elektroniczną na adres e-mail: dyrekcja@bdpn.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /BdPN/skrytka na platformie ePUAP
- Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Bieszczadzkiego Parku Narodowego ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez pracownika sekretariatu BdPN oraz przekazuje do Dyrektora BdPN celem rozpatrzenia sprawy.
Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organem zwierzchnim w stosunku do Dyrekcji Bieszczadzkiego Parku Narodowego jest Minister Klimatu i Środowiska, do którego skargi i wnioski można kierować:
- listownie na adres: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa,
- osobiście w Kancelarii Głównej Ministerstwa Klimatu i Środowiska - w siedzibie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, przy ul. Wawelskiej 52/54, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 - 16:15,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: info@klimat.gov.pl,
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /mos/skrytka na platformie ePUAP.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg, wniosków do Bieszczadzkiego Parku Narodowego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków jest Bieszczadzki Park Narodowy z siedzibą pod adresem Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem email: dyrekcja@bdpn.pl
- Będziemy przetwarzać dane osobowe osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków w celu rozpatrzenia tych spraw, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Dane osobowe osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków będziemy przechowywać przez okres do 50 lat.
- Osoby wnoszące sprawy z zakresu skarg, wniosków oraz petycji mają prawo do:
b. sprostowania danych osobowych,
c. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Osoby wnoszące sprawy z zakresu skarg, wniosków oraz petycji mają prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Liczba odwiedzin:
489
Podmiot udostępniający informację:
Bieszczadzki Park Narodowy
Informację wytworzył:
Maciej Leń
Informację opublikował:
Maciej Leń
Data publikacji:
12.03.2025
Data pierwotnej publikacji:
12.03.2025 08:17:51
Data ostatniej modyfikacji:
12.03.2025 08:32:41
Data przeniesienia do archiwum:
Brak danych
12.03.2025 08:32:41
Maciej Leń -
Edycja artykułu
12.03.2025 08:31:30
Maciej Leń -
Edycja artykułu
12.03.2025 08:17:51
Maciej Leń -
Publikacja artykułu